Laterálny tréning

Ak ste niekedy športovali, a nešlo zrovna o veslovanie, určite oceníte tréning na zefektívnenie pohybu vbok (laterálny).

 

Počas nášho bežného tréningu tento pohyb väčšinou nevyužívame, alebo len minimálne. Drepujeme, tlačíme, ťaháme, priťahujeme - a to sú všetko lineárne pohyby.

Mám tu pre vás 3 dôvody prečo začleniť do tréningu laterálne cviky a 3 spôsoby ako to spraviť.

 

 1. Bočné cvičenia znižujú riziko zranenia

 Ak trénujete 100% lineárne, vaše svaly a kĺby nie sú pripravené tak, ako by mali byť na náhle bočné pohyby,  ktoré sa objavia pri väčšine športov, alebo aj v každodennom živote.

 

 2. Bočné cvičenia vás robia silnejšími

 Okrem prípravy tela na to, aby ste sa vyhli akútnym zraneniam, vám bočné cviky pomôžu posilniť vaše menšie stabilizačné svaly a pomôžu vám odstrániť všetky súčasné svalové nerovnováhy, ktoré by ste mohli mať.

 

 3. Bočné cvičenia dodávajú rozmanitosť

 Mnohí z nás uviaznu na rovnakých cvičeniach týždne, alebo aj mesiace. Rozmanitosť cvičenia je užitočná nielen pri znižovaní nudy, ktorú by ste mohli pociťovať pri svojom súčasnom tréningovom pláne, ale aj pri schopnosti zvládať nové tréningové výzvy a podnety.

 

Dobre, tak ako sa to dá využiť vo fitku?



Bočný cvik č.1 : Laterálny drep

Počas cviku vykonávate drep jednou nohou, pričom ostáva druhá rovná. Choďte tak hlboko, ako len môžete, rovnako ako pri drepe a pritom udržiavajte stabilnú pozíciu.

Vykonajte 4-5 sérií po 6-8 opakovaní na každú nohu s miernou hmotnosťou.

 

Laterastep2



Bočný cvik č.2 : Bočný beh a skákanie

Môžete použiť kužele rôznych veľkostí alebo agiliti rebrík.

 

agility-laddder-5817a6085f9b581c0b94d985

Bočný cvik č.3 : Laterálne vyskakovanie na bedňu

Toto cvičenie je skvelé pre rozvoj laterálnej zdatnosti a tiež pre zvýšenie rýchlosti a sily. Vyžaduje tiež menej miesta ako bežecké cvičenia. 

Zopakujete 10 sérií na každú stranu.

 

 

 

 

 

Preložila a spracovala Barbora Mazúrová z breakingmuscle.com

 
Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac informácií tu.